Sunday, October 11, 2009

takut...

saya tak tahu macam macam mane nk tunjukkan perasaan takut yang saya rasakan sekarang...bangun dari tido hari ini terus perasaan ini muncul...termenung saya seketika...memikirkan perkara2 yang membuatkan saya berasa takut...mungkin antaranya adalah assignment...kerna hanya dua minggu sahaja lagi sebelum final exam...tetapi masih banyak lagi belum di settlekan...di tambah pula esok ade test bahasa jepun pada waktu petang...dan ade rehearsal konvo pada waktu pagi memandangkan saya ade konvokesyen pada 20hb...mungkin terlalu sibuk untuk menyiapkan tugasan yang lain...(tangguh lagi keje...padan muke sendri kan...hahaha)...hari ini juga mak saya menelefon saya memberi tahu hal2 saya yang mungkin tak tahu ape yang berlaku di sana...mendengar luahannya..bukan senang nk menjadi seorang ibu...menjaga anak2...hanya tuhan saje yang tahu ape mak saya rasa kan...dan dari situ juga timbul perasaan takut untuk menjadi seorang ibu di suatu hari kelak...besar tanggungjawabnye...selain itu juga,saya berasa takut dengan keadaan sekeliling saya...pagi tadi beberapa kereta polis datang ke blok rumah sewa saya...mungkin ade kes di sini...tapi saya tidak pasti ape yang berlaku sebenarnya...cuma kelihatan kesan darah menitik berhampiran dengan lift di aras rumah saya...minta perkara yang buruk dijauhkan dari saya dan juga kawan2 saya...dan yang terakhir perkara yang saya takut ialah perasaan saya...saya tak takut kehilangan orang yang saya sayang selama ini tapi saya sangat takut jika perasaan sayang saya hilang terhadapnya...takut sangat2...sehingga sekarang saya masih memikirkannya...tapi ape yang saya lebih takut...iaitu takut kepada Allah s.w.t...makin hari makin bertambah dosa...ampunkan lah hambamu ni ya Allah...

3 comments: