Sunday, May 24, 2009

syurga cinta...

Seperti yang dijanjikan dgn kawanku hari sabtu nak kuar bersama...tapi disebabkan transport tak de so kuar la hari ini...berpandukan arah jari terlunjuk kawanku sampai la kami di cinema...actually aku mcm tak berminat sgt nk tgk cite syurga cinta ni...tapi 2 lawan 1...mestila aku kalah kan...so ikut je laa...(nasib baik pakwe aku belakon...Awal Shaari haha)...sementara nak tunggu cite 2 start..kami borak2 tin kosong dulu...

Mona: ish! mane fon aku ni...nk silent laa..japg bunyi lak...(sambil mencari)
Piqah: ha...aku pun nak silent la..
Mona:mana lak fon aku lagi satu ni...(biase la org kaye pakai dua fon)
Aku:hmm...aku punya fon tak pyh silent pun takpe..bkn ade org call or msg pun...haha
Piqah:aku pun...bukan ada org nk msg...dah bergaduh haha...tp silent je la..kot2 kan...
Aku:hmm...yela...aku nak silent la jugak...okay dah silent dah...

tak sampai 2 saat tiba-tiba fon aku berbunyi...

Piqah: aiks...tadi cakap takde org nk call...2 bunyi...tak kan silent pun leh bunyi kot...
Aku: eh bukan org call la...lagu kt playlist...biasa laa fon mahal...silent pun bunyi hahaha......(tah bila aku tertekan playlist pun tak tau...maybe fon aku berpuaka kot haha..)

selepas itu cite pun bermula...kami pun layan la kan...hmm...komen???cite ni okay la...biasa la cite melayu...tapi cite ni boleh menginsafkan seseorang walaupun hanya insaf untuk beberapa minit atau beberapa jam saje huhu...pastu buat balik...biasala manusia mmg begitu...(termasuk aku)...cite ni banyak jugak sampaikan mesej especially tentang agama...ada perkara yang aku aku baru tahu...iaitu tentang 'jodoh'...tak tahu la korang dah tahu ke atau tidak...Jodoh terbahagi kepada tiga jenis...

i) Jodoh dari syaitan:- sbg cth melakukan maksiat sehingga melahirkan anak dan berkawin...
ii)Jodoh dari jin:- cthnya jika si lelaki suka kpd si perempuan tetapi si perempuan ini tidak menyukainya lalu si lelaki membomohkannya...
iii)Jodoh dari Allah:- cthnya dari mata bertemu mata dan timbul satu perasaan lalu terus memasuk minang dan bernikah...

"Ya anak2...itulah sedikit sebanyak yang saya boleh kongsikan kepada anda semua...terpulang kepada anda semua...kita sebagai manusia dijadikan sebaik-baik kejadian dan dikurniakan akal fikiran untuk berfikir...jadi pilihlah yang mana baik dan yang mana buruk...sekian..wassalam.." (ada bakat x nak jadi ustazah...hahaha)... aku ni bukan la baik sangat pun...terlalu banyak yang tak betul dan perlu diperbetulkan...insyaallah...same2 lah mohon kepadaNya moga2 dapat pertunjuk dariNya...amin...

No comments:

Post a Comment