Thursday, March 5, 2009

"Mak Guard" baru...

Malam semalam melihat sandiwara pasangan kekasih yang berdating di bawah lampu neon berwarna jingga kemerahan di belakang dewan makan satu iaitu yang berhampiran dengan bilik kolej aku...dari berdiri seperti mengalami masalah rumah yang tak bertangga smpai la terduduk bersila bergurau senda hahaha...aku bersama room mate aku menyaksikan drama yang hanya 'limited edition' 2...bagi chance la kan...tapi memandangkan jam menujukkan kul 3lebih itu sudah melampaui batas...dorang ingt uitm 2 bapak dorang punya...kata member aku la...berani lagi dating time2 macam tu...lalu member ku menelefon pak guard memberitahu tentang itu...(bila masa member aku amik no fon pak guard aku xtau la)...lalu kami menunggu kemunculan pak guard menerusi tingkap bilik kami...(lambat tul pak guard ni)...setibanya pak guard dorang tekezut beruk cipan tapir semua ade la...(kesian lak aku tgk dorang)..tapi salah dorang gak...beragak la nak dating pun...luar uitm tak pe laa kul bape pun...ni dlm uitm memang nk cari masalah...macam la esk tak leh jmp kalo rindu sangat2 pun...apapun aku amat bersimpati kepada dorang...member aku sorang ni tiba-tiba melantik dirinya sendri sebagai "mak guard" baru...dan setiap malam dia akan membuat tinjauan ke luar tingkap...hahahaha...tapi disebabkan bekerja part time tanpa bergaji tetapi bebekalkan sedikit pahala sebagai 'mak guard' semalam...kami semua tak pergi ke kelas pagi tadi kerana terlambat bangun...huhuhu..2 la akibatnya...

No comments:

Post a Comment